Vuelta a casa dempués de 80 años

Los díes 20 y 21 de mayu la ARMH n'Asturies lleva a cabu dos exhumaciones de manera simultánea. Los trabayos van tienen llugar nuna fuesa común conocida como «Les Candases», alcontrada nel campusantu parroquial de Bañugues (Gozón) y na denominada «La Canalona», allugada na cuneta d'una carretera cercana a Agones (Pravia).

En Bañugues espérase atopar los restos de trés muyeres de Candás, obreres conserveres o vendedores de pexe, devueltes pel mar en siendo asesinaes nel Cabu Peñes el 2 de xunu de 1938. Nun fueron les úniques víctimes, yá que mientres esa mesma xornada tamién fueron secuestraes otros cinco muyeres y otros tantos homes, sufriendo toos ellos el mesmu mortal destín.

La investigación, que remató con un avolumáu dossier, dexa conocer les identidaes de les ocho muyeres asesinaes. Sicasí, non podrá estremase la identidá de los trés que fueron soterraes en Bañugues, polo qu'una vegada rematada la exhumación la identificación de los restos va tener que realizase con pruebes d'ADN.

La otra fuesa común na que tán faciendo una intervención ta asitiada en Agones (Pravia), nella créese que tán soterraos los hermanos Manuel y Ángel Fernández Suárez, de 31 y 20 años d'edá. Estes aballadores xeres de exhumación cuerren al cargu de voluntarios y voluntaries de l'Asociación pa la Recuperación de la Memoria Histórica y la Sociedá de Ciencies Aranzadi. Formen parte del equipu de trabayu más de 40 persones: arqueólogos, auxiliares, historiadores, psicólogos, documentalistes etc, que van tar dirixíos pol prestixosu forense, Francisco Etxebarría y el presidente de la ARMH, Emilio Silva.