Olímpicos de Candás y Carreño, hestoria deportiva de trabayu y honradez

Nel presente añu 2017 cúmplense 25 años de los xuegos Olímpicos de Barcelona 1992, Carreño tuvo presente nesos xuegos que nun fueron los únicos nos que los nuesos deportistes participaron y destacaron. La hestoria del deporte nel conceyu tien un filo conductor al traviés d'estes participaciones olímpiques, difíciles d'igualar en proporción por otres localidaes españoles, forxaes con trabayu y xeneralmente gran sacrificiu personal.

El iniciador, Carlos Prendes Viña
Proveniente del Club los Gorilas de Candás, compitió con México nel piragüismu nos xuegos olímpicos azteques de 1968, país nel que moraba ensin escaecer nunca los sos oríxenes candasinos, asturianos y españoles. Pero esti entamu, esta participación olímpica de Carlos, tuvo la so continuidá nun home multidisciplinar pal deporte, aportando a campeón d'España veteranu en delles disciplines de velocidá n'atletismu.

Enrique Rodríguez Cal "Dacal II", héroe deportivu en solitariu
El gran boxeador minimosca candasín acabó con un desiertu de medayes olímpiques españoles, llogrando un bronce en Munich 72, siendo priváu inxustamente d'un metal de cimera categoría. Compitió n'una dómina casi prehistórica del deporte español na qu'el nuesu paisanu marcó un finxu en tiempos nos que faer deporte, más que una afición, yera un auténticu sacrificiu.

Herminio Menéndez, precedente de los ésitos españoles de Barcelona 92
Mientres munchos años foi'l mayor referente del olimpismu español coles sos medayes en piragüismu de Montreal 76 (plata en k4-1000) y Moscú 80 (plata en k2-500 y bronce k2-1000), amás de campeonatos nacionales y mundiales. Darréu siguió con una destacada carrera na xestión del deporte español dientro del COI y na escepcional organización de los xuegos de Barcelona, onde amás tuvo'l merecíu honor de ser el introductor de l'antorcha olímpica nel estadiu de Montjuic p'arguyu y emoción de tolos sos paisanos y paisanes en Candás y Carreño.

Amando Prendes Viña, el gran técnicu
El fináu Amando Prendes representa en Candás l'ésitu deportivu forxáu al traviés del trabayu desinteresáu en favor del so pueblu y del deporte. Foi técnicu de la selección nacional de piragüismu nos xuegos de Montreal 76, pero ensin dulda la so mayor aportación foi la fundación del Club los Gorilas de Candás xuntu a Lombardero y los sos hermanos Carlos y Pipo (esti postreru tamién tristemente fináu), club nel qu'aplicó les sos modernes conocencies técniques, y nel que con una xestión prácticamente espartana apinó los palmarés individuales y por equipos del piragüismu español con casi innumberables campeonatos d'España, faciendo del Club los Gorilas el más galardonáu de los clubes españoles pa sorpresa y respetu de grandes técnicos mundiales que nun podíen esplicase unes inmeyorables resultancies deportives con tan pocos medios, casi una heroicidá que moró nel trabayu desinteresao y comprometío d'un escepcional entrenador que contribuyó de forma decisiva a asitiar el nome del nuesu conceyu nel mapa mundial. Amando recibió nel añu 2010 la medaya de bronce de la Real Orde del Méritu Deportivu, foi nomáu fíu predilectu de Carreño, y el centru d'actividaes náutiques del puertu de Candás lleva'l so nome. Dexónos n'agostu del añu 2011 col pesar del so pueblu y tol deporte español.

Moncho Palmeiro, tou un campeón no deportivo y lo humano
Ramón Menéndez Palmeiro, escepcional deportista y meyor persona, cuenta con dos participaciones olímpiques de piragüismu (Munich 72 y Montreal 76), gociando tamién d'un impresionante palmarés de campeonatos nacionales ya internacionales, difícilmente igualable nel panorama del deporte español, que fai d'él uno de los deportistes más galardonaos de Carreño. Tres la so retirada de la competición activa permaneció amestáu al deporte siendo profesor d'educación física del Institutu de Candás.

Luisa Álvarez, muyer, deportista y técnica, pionera nel piragüismu femenín español
Otru impresionante palmarés deportivu con numberosos campeonatos nacionales ya internacionales, y dos participaciones olímpiques en Barcelona 92 (piraguista en k-4, primer muyer palista en participar nuna olimpiada) y Atlanta 96 como seleccionadora (primer muyer seleccionadora d'una selección olímpica de piragüismu). El dominiu de Luisa nel palmarés femenín con nada menos que 18 campeonatos nacionales, fixeron d'ella uno de los referentes de la muyer y el deporte n'España.

Carlos Prendes García-Barrosa
Fíu d'Amando Prendes, Carlos foi miembru del equipu nacional de piragüismu, entrenador de la selección española y anguaño máximu responsable de la selección belga, onde contribuyó de forma decisiva a la so crecedera deportiva, ensin escaecer nunca la so tierra natal.

Eduardo Prendes García-Barrosa
El Varón menor de la saga deportiva de los Prendes tamién se destacó pola so participación olímpica n'Atlanta 96 amás de grandes clasificaciones en campeonatos nacionales y mundiales. Anguaño mora en Baleares onde tamién realiza llabores técnicos como entrenador nel Club Náuticu de la localidá ibicenca de San Antonio.

Gaspar Muñiz
Foi árbitru de piragüismu en distintos xuegos olímpicos, ente ellos los de Barcelona 92. Como xuez deportivu participó en distintes y numberoses competiciones nacionales ya internacionales.

Marcelino Torrontegui Duarte
Natural de Albandi, foi masaxista nel staff técnicu de los equipos olímpicos de delles olimpiaes hasta l'actualidá. La so amplia y prestixosa carrera profesional ta amestada al ciclismu y al Fútbol. Foi responsable de los cuidos de ciclistes como'l gran Tony Rominger y anguaño exerz el so oficiu nel Málaga CF.