Falta de cobertoria de la señal de televisión (TDT) en Candás

La señal que se recibe de televisión en Candás, dende va meses, ye  bien mala. El repetidor que tresmite la señal na villa pertenez a Cellnex Telecom (antigua RETEVISIÓN) y ta asitiáu nel monte Fuxa dientro d'una propiedá privada, que'l so propietariu torga l'accesu a la zona del repetidor, colo que l'operador nun pudo realizar los llabores de caltenimientu y llimpieza necesaries por que, siquier la señal, tresmitiérese nes meyores condiciones técniques posibles. Los servicios públicos (que tienen qu'ufiertar al vecinderu'l prestador del serviciu d'espardimientu de la señal de televisión) deberíen de ser de calidá y tán bien llueñe de selo nestos últimos meses”- afirmó Gabriel Rodríguez, voceru del gobiernu y edil d'innovación.

Esta situación provoca innumberables quexes vecinales, tamién de sectores como'l de la hostelería, de técnicos locales y del propiu Consistoriu. 

Llevamos meses asina, señaló'l Conceyal denunciando públicamente la falta de calidá de señal de televisión dixital en Candás, lo que fai que'l vecinderu nun pueda ver mínimamente les imaxes nos sos receptores. Y dada la orografía de Candás nun hai munches opciones de buscar otros allugamientos, alternativos al actual, que pudieren ser afechos pa distribuyir la señal con calidá"- señaló Rodríguez.

Les instalaciones del Monte Fuxa nun tán funcionando correutamente debíu a la crecedera del arboláu y vexetación na so redolada. La cuestión tendría una bona solución: l'operador qu'empresta'l serviciu, por concesión del Ministeriu, Cellnex Telecom, tendría que realizar unes simples xeres de fradadura y llimpieza. Sicasí, diches xeres nun pueden ser realizaes por al esistir un conflictu cola propiedá del terrén sobro'l que s'asientan les instalaciones y torgar que l'operador apuerte a realizales” –esplicó'l conceyal.

Dende'l Conceyu, en cuántu tuvimos conocencia de primeres dificultaes vecinales pa ver la televisión, punximos manes a la obra. Y en tou momentu trabayemos pa entemediar nel resolvimientu d'esti conflictu ente l'operador y el propietariu de la finca, calteniendo xuntes diverses y faciendo xestiones coles dos partes. La primer cita producióse'l pasáu 11 d'Abril nel Ayuntamientu de Carreño. Tenemos constancia que l'operador yá formuló, a finales de Xunetu, una propuesta acordies con aportación económica a la propiedá, qu'entá ta siendo estudiada polos servicios xurídicos del dueñu de la finca, ensin qu'hasta la fecha pronunciárense”- prosiguió'l conceyal. .

El Conceyu de Carreño nun tien competencies sobro la materia de telecomunicaciones y, por tanto, escarez de capacidá alministrativa p'arreglar la situación. A pesar d'esta llimitación de competencies y na defensa de los intereses vecinales nun remacariemos esfuerzos en treslladar les quexes vecinales a les alministraciones responsables y tratar de favorecer alcuerdos ente les partes, convocando xuntes p'algamar los alcuerdos necesarios (operador – propietariu) que dexen que la señal de televisión emítase correutamente.

El gobiernu local yá contactó con responsables del Serviciu de Telecomunicaciones del Principáu y col Ministeriu d'Enerxía, Turismu y Axenda Dixital, alministraciones con competencia nesta materia, con cuenta de de una vegada tomen les midíes oportunes p'ameyorar la calidá de la recepción de televisión na villa capital del conceyu carreñense. 

A estes xestiones coles alministraciones responsables, hai que sumar, que dende'l primer momentu intentemos entemediar ente operador y propietariu con cuenta d'algamaren un alcuerdu. A pesar de los numberosos contactos y xuntes coles partes, enagora, entá nun foi posible'l resolvimientu del problema. Ye más, día ente día vase agravando, causando importantes problemes al vecinderu”.- añedió Rodríguez.

El Conceyu buscó, en tou momentu, que les dos partes implicaes algamen alcuerdos y va entamar cuántes acciones que tán na so mano pa sofitar al vecinderu de Candás cuidao que Cellnex Telecom ta obligada a emprestar el serviciu públicu en condiciones fayadices. 

“Vamos sofitar técnica y jurídicamente al vecinderu, asociaciones y comunidaes de propietarios poniendo a la so disposición l'asesoramientu necesariu por que puedan formular les sos denuncies y tramitales telemáticamente dende Candás” – avanzó'l conceyal.

A tal fin, a partir d'el próximu llunes, tres el periodu de fiestes patronales, la Oficina Municipal d'Atención Ciudadana, sita na planta baxa de la Casa Consistorial, va facilitar la información necesaria pa formular les denuncies correspondientes énte les Alministraciones que tienen la competencia-  Vamos Tramitar les mesmes de forma telemática y gratuita, evitando, d'esta miente,  gastos y más molesties de les esistentes al vecinderu, cuidao que les entidaes competentes atópense fora de Carreño” – señaló Gabriel.

Amás, complementariamente tamos ellaborando toa una serie de documentación técnica y xurídica que constate la situación de mala o nula cobertoria que venimos sufriendo en Candás pa denunciar, como Alministración local, los fechos énte la Oficina de TDT del Ministeriu d'Enerxía, Turismu y Axenda Dixital,  la Comisión Nacional de los Mercaos y la Competencia (CNMC) y la Dirección Xeneral  d'Industria y Telecomunicaciones del Principáu d'Asturies”- repostió'l conceyal.


El Conceyu va siguir encamentando a les partes por que lleguen a un alcuerdu inmediatu, ensin refugar, de nun resolvese'l problema, nenguna otra vía que pueda faelo”, concluyó Rodríguez.