La esperiencia de gobiernu abiertu carreñense na conferencia internacional de ciudaes democrátiques

Carreño amuesa la so esperiencia tecnolóxica y participativa na Sala de Ponentes de MediaLab de Madrid nel marcu de la primer conferencia internacional CONSUL (Software llibre pa participación ciudadana http://www.decide.es/es). Más de 30 ciudaes y conceyos, ente los que s'atopa'l conceyu carreñense, usen esta ferramienta pa los sos procesos participativos y nesti foru internacional punxéronse de mancomún toles esperiencies pa collaborar, aprender, anovar y pensar sobro'l futuru. CONSULCon enmárcase dientro de Democratic Cities y remató esti día 18 de noviembre con una conferencia internacional na qu'intervien una representación del Conceyu de Carreño, xuntu con activistes, persones espertes en participación y personalidaes de too el mundu.

Enllantar procesos de participación ciudadana rique un cambéu de mentalidá y d'organización interna. Les instituciones participantes nesti alcuentru fueron esplicando cómo tán resolviendo esti desafíu” - esplicó Paula Cuervo, Edil de Participación Ciudadana de Carreño.

En Madrid, en representación del Conceyu de Carreño, intervieno la responsable de TIC, Tresparencia y Participación, Ana García Fernández. La cuál participó de primeres na Mesa “Camudo Cultural de les Organizaciones” que moderó, Gregorio Planchuelo, Director Xeneral de Participación Ciudadana del Conceyu de Madrid. La esperiencia llaboral de García foi siempres na alministración Local, dende Febreru 1993 forma parte del personal del Conceyu de Carreño. Empezó desenvolviendo les aplicaciones de toles árees municipales lo que foi dexando conocer los procedimientos y procesos de xestión de too el Consistoriu. Ye, amás de técnica y esperta n'informática (Xestión) Diplomada en GAP (Xestión y Alministración Pública). Y en la so intervención nel foru internacional esbilló, como autora del mesmu, el procesu d'implantación del Plan estratéxicu de Gobiernu Abiertu en Carreño. Na mesma mesa de ponentes acompañáronlu Jorge Buriani, Director de la División Asesoría de Desenvolvimientu Municipal y Participación de la Intendencia de Montevideo y Alberto Bustos, Conceyal de Participación Ciudadana, Mocedá y Deportes nel Conceyu de Valladolid. Bustos ta venceyáu a los movimientos sociales y al desenvolvimientu comuñal tantu dende l'ámbitu activista y militante como dende l'ámbitu llaboral: radios comuñales, orientación llaboral, animación socio-cultural, dinamización rural, educación pal desenvolvimientu, economíes alternatives… 

La representante carreñense espunxo en Madrid el desenvolvimientu del procesu de gobiernu abiertu nel nuesu conceyu. La Técnica municipal detalló como nel añu 2016, buscamos ameyorar el nuesu Conceyu, la so modernización, según criterios d'eficacia, lo qu'implicó un cambéu cultural na organización y nos procesos pa ser más tresparentes tantu na execución como na presentación de les nueses cuentes. Y a tal fin, realizamos un Plan Estratéxicu de Gobiernu Abiertu. Plan que tien 3 programes: Modernización, tresparencia y participación ciudadana” – señaló la conceyala de Participación Ciudadana de Carreño.

El nuesu programa de Modernización, estrémase en trés proyectos: Alministración electrónica, alministración fácil y cero papel. A día de güei, los nuesos espedientes son totalmente electrónicos, róblase tou digitalmente y anguaño tamos instalando la firma del ciudadanu/a dixital que nos dexará recoyer les robles vecinales – ensin necesidá de papel -  por aciu una tablet.  Estrenemos nuevu portal Web municipal, y llueu a la nuesa see electrónica podrá aportase al traviés de Cl@ve. Tamos integraos en ORVE, y al 95% de cero papel. En relación a esti asuntu solo fáltanos l'acuse de recibu ensin papel cuando realizamos notificaciones y tamos trabayando nello. Destácase tamién que pa les sesiones de plenu, xunta de gobiernu o comisiones informatives yá nun se lleven los espedientes físicos, únviase electrónicamente a cada integrante l'orde del día según les credenciales d'accesu a tolos puntos de la convocatoria en formatu electrónicu p'aportar a elles directamente” – añedió la conceyala.

En relación del procesu d'implantación d'una mayor tresparencia na xestión. Señalar qu'el nuesu principal oxetivu siempres foi que resultara la so implantación sostenible nel tiempu, esto ye, que casi s'alimentara de forma automática col trabayu diariu del personal municipal. De nada sirviría cuantiosas y costoses aplicaciones que depués non s'actualicen por falta de medios. Tratamos de que la información, nel so mayor parte, tea en datu abiertu, avancemos na meyora de los procesos internos pa entornar automáticamente los datos a la ciudadanía y quédanos siguir trabayando p'avanzar más na cantidá de  información que presentamos na parte de tresparencia de la nuesa web” – prosiguió Cuervo.

En relación al procesu de Participación Ciudadana, en Noviembre de 2016, arrincó'l nuesu proyectu piloto “Aprendiendo a Participar”. El presupuestu municipal ye la ferramienta que tien el nuesu equipu de Gobiernu pa llevar alantre les sos polítiques y desenvolver el so programa, pero por mesma decisión, dexemos parte d'esta prerrogativa a los vecinos y vecines de Carreño, faciéndo-yos copartícipe y reorientando les relaciones de poder. El compromisu políticu foi que siquier el 30% del presupuestu disponible pa inversiones y emplegaríase nesti proyectu piloto de Presupuestos participativos. Afitamos un criteriu d'equilibriu que tendencialmente rellaciona, de forma proporcional, población de cada parroquia ya inversión pa garantizar l'equilibriu territorial nel conceyu. Entendimos que naide meyor que'l vecinderu de Carreño pa decidir y contribuyir a determinar directamente'l destín d'una parte de los recursos públicos de Carreño. Esto ye, la Corporación de Carreño voluntariamente dio poder de decisión, no qu'a les inversiones municipales refierse, en favor de la ciudadanía  otorgándo-yos más capacidá de decisión directa pudiendo formular propuestes y votar les más prioritaries. Nesti proyectu buscamos una mayor eficiencia y eficacia na nuesa xestión. La eficiencia consiguióse al afaer les inversiones a les propuestes qu'espresa'l vecinderu. Y a la eficiencia, consíguese al traviés del control directu de la ciudadanía al dir dándo-yos cuenta de toles fases poles que pasen les sos propuestes” – espresó Paula Cuervo.


La puesta en marcha d'un procesu participativu dexó claro'l compromisu del gobiernu de Carreño col impulsu y fortalecimientu de la participación de la ciudadanía na ellaboración de polítiques públiques. Yá tenemos una plataforma Decide.c@rreno  (https://decide.carreno.es/) pa recoyer les propuestes. L'añu pasáu, el vecinderu decidió sobro'l 30,74 per cientu de les inversiones a acometer en 2017, lo que supunxo un importe total de 300.000 euros, que s'alcordó destinar, ente otres coses, a la construcción d'una cera que comunique col Centru de Salú periféricu d'El Empalme en Prevera, l'Aula de psicomotricidad pa la Escuela Infantil (0-3 años), meyores nos equipamientos deportivos de Candás, el zarru llateral de la pista polideportiva de Albandi y obres de meyores en caminos rurales. Rematáu esti primer procesu de presupuestos participativos con un 11,27 % de participación (más d'un millar de persones mayores de 16 años empadronaes y residentes nel conceyu de Carreño presentaron o votaron propuestes pa la so inclusión) siguimos trabayando p'asegurar que'l procesu consolídese incorporando toles meyores posibles y vamos aumentar el porcentaxe del presupuestu que se somete a la decisión vecinal. Llueu vamos convocar el Conseyu de Participación Ciudadana y va arrincar el segundu procesu de presupuestos participativos. L'alderique y la reflexón colectiva favorecieron espacios de diálogu y d'alcuentru, que fixeron posibles alcuerdos amplios en beneficiu esclusivu del conceyu y esto traducióse n'inversiones concretes que fueron recoyendo y van recoyese nos los socesivos presupuestos municipales. Ye enriquecedor participar en foros d'ámbitu supramunicipal pa intercambiar información, conocer otres bones práctiques y arriquecer el nuesu procesu de meyora continua” – concluyó la edil.