Arrinquen les obres de reasfaltáu y acondicionamientu del firme de caminos de Carreño


Asfaltos Arlos va actuar en 184 puntos de too el conceyu y reasfaltará más de cuatro mil metros cuadraos de víes municipales.

Esta mesma selmana empezamos coles obres  d'acondicionamientu del firme de dellos caminos nel términu municipal de Carreño. Son actuaciones programaes dende la Conceyalía de Mediu Rural partiendo de les necesidaes que detectamos, más les quexes y suxerencies recoyíes de les asociaciones vecinales y aportaciones d'otros particulares. A partir d'esi diagnósticu global tamos tratando d'ameyorar  l'estáu del firme d'una parte importante de la rede viaria de propiedá municipal” – señaló Amelia Fernández, Alcaldesa de Carreño.

Les peculiaridaes del conceyu de Carreño son consecuencia de la so localización estratéxica na rasa costera central d'Asturies arriendes de la cuál la rede viaria local soporta tráficos importantes diariamente.  A ello hai que suma-y la diversidá d'actividaes que se desenvuelven nesti ámbitu territorial, ente los que destaquen el residencial, industrial y agroforestal. Tou ello somete a la rede de caminos públicos a un usu intensivu, que supon en práctica un acurtiamientu de la vida útil de les infraestructures.

Esti llote d'actuaciones de reasfaltáu tán previstes nes dolce parroquies del conceyu: Ámbas, Albandi, Candas, Carrió, Quimarán, Llorgozana, Perlora, El Pieloro, Prevera, Priendes, Tamón y El Valle. Vamos Actuar sobre una superficie de 4.332,28 m2 “ – prosiguió l'Alcaldesa.

La empresa contratada va faer dos tipos d'actuaciones, tres los pertinentes requerimientos técnicos:

Rebacheáu normal: que consiste nel fresáu del firme en mala traza, llimpieza y estendíu de capa bituminosa D-10 en caliente n'espesura de 5 centímetros. La superficie máxima por actuación ye de 6 m2 a partir de la cual considérase media superficie. van efectuase 112 actuaciones d'esta tipoloxía en Carreño que tomen una superficie de 243,60 m2

Rebacheu con tratamientu de “blandón”: nestos casos resulta precisu la escavación y retirada del paquete de firme a fondura abonda (envalorada en 30 cm) p'apurrir la capacidá portante necesaria por aciu nuevu apurra d'una base de zahorra artificial y estensión d'amiestu bituminoso en caliente D-10 n'espesura de 5 centímetros.

Atendiendo al tamañu de la superficie na que se va intervenir en cada carretera local, falamos d'intervenciones de media-gran superficie:

Media Superficie: nestes actuaciones encetaráse'l fresáu de pequeños tramos bacheaos y/o en mal estáu estructural, incluyendo la llimpieza y estendíu de capa bituminosa en caliente D-10 a 5 centímetros d'espesura.  La superficie máxima d'actuación va ser de 21 m2. Nesti llote de rebacheos per Carreño vam realizase 37 actuaciones con una superficie total d'actuación de 430,90 m2.

Gran Superficie: nestos casos acométese'l fresáu de tramos bacheaos y/o rn mal estáu, faciendo la llimpieza y l'estendíu de capa bituminosa en caliente D-12 de 6 centímetros d'espesura.  Mayor por tanto que na tipoloxía anterior.  Efectúense 27 actuaciones  en grandes superficies de los caminos y carreteres del conceyu con una superficie total d'actuación de 3.546,20 m2.

El númberu total d'actuaciones en Candás y les parroquies rurales va ser de 184, reponiendo'l firme de 4.332,28 m2 de viales.

Pa la execución d'estes obres el Conceyu de Carreño solicitó presupuestu a 5 empreses, resultando axudicataria de la llicitación Asfaltos Arlos, S.L. por importe de 71.148 € IVA incluyíu. El plazu d'execución envalorase en 3 meses a partor dende'l replantego de les obres y siempres que la climatoloxía lo dexe. L'actuación contratada de reasfaltáu va tener una garantía de 1 añu y va realizase con cargu a la partida presupuestaria númberu 454 611.06 denominada Inversiones caminos vecinales” – concluyó la rexidora.