El catálogu urbanísticu de Carreño nun recibió nengún allegamientu rellacionáu col edificiu de Perán

Énte les declaraciones realizaes a los medios de comunicación pola ex edil de Carreño, na actualidá diputada de FORO, Carmen Fernández, en relación a la publicación nel BOPA del entamu del espediente de baltadera d'unes viviendes asitiaes en Perán, el conceyal d'urbanismu y voceru del gobiernu local socialista nel Conceyu de Carreño, Gabriel Rodríguez, manifestó que “les sentencies xudiciales a les qu'alude la diputada nun s'incumplieron en nengún casu, ello ye que la intención del gobiernu siempres foi la de recoyer el fallu de la sentencia, qu'envalora parcialmente'l recursu interpuestu dándo-y una calificación determinada al edificiu. Agora bien, quien agora se riesguen les vestidures énte los medios de comunicación cola defensa a estazón d'esti inmueble, son los primeres responsables de la situación yá que nun sofitaron l'aprobación definitiva del testu refundíu”.

El voceru del gobiernu local precisó que “cualquier obra que quixera acometese nel edificiu tendrá de rexise polo dispuesto na llei de mariñes por tar dientro del dominiu públicu marítimu terrestre. Ye'l Gobiernu de Rajoy, y non otros, quien realmente tien les competencies sobro esi suelu”.

Respectu al edificiu hai que recordar que s'edificó en base a una concesión otorgada por Orde Ministerial en 1938. Según esta concesión dexábase la construcción d'un edificiu con destín a conserves de pexe, almacén y viviendes del personal de la mesma. En 1941 autorizóse a Conservas Perán S. L. a ampliar la zona d'ocupación del Dominiu Públicu Marítimu Terrestre y la fábrica de conserves. Esta concesión foi declarada caducada yá en 2013 por Orde Ministerial, na que se ordena a la Demarcación de Costas del Estáu llevar a cabu l'acta de reversión al Estáu y proceder al llevantamientu y retirada del Dominiu Públicu Marítimu Terrestre de les obres ya instalaciones incluyíes na concesión.

El 3 de Mayu de 2015 el portal númberu 12 del citáu edificiu sufrió una quema. Arriendes de ello, la propiedá presentó nel Conceyu un proyectu de desescombro y baltadera selectiva qu'executaron conforme a los permisos otorgaos.

El 10 d'ochobre de 2016, dictóse sentencia - arriendes de los recursos interpuestos polos comenenciudos énte Mariñes- nella encamiéntase a Ordenar a la Demarcación de Costas n'Asturies que lleve a cabu l'acta de reversión al Estáu y, previos los trámites pertinentes, proceda al llevantamientu y retirada del dominiu públicu marítimu-terrestre de les obres ya instalaciones incluyíes na concesión mentada. 

En cumplimientu de la sentencia publícase apocayá nel BOPA del 9 de Marzu de 2018 el procesu d'información pública del proyectu “Demolición de edificación en la ensenada de Perán, T.M. de Carreño (Asturias)” con cuenta de que pueda ser esamináu mientres un plazu de 20 díes, nes oficines d'esta Demarcación de Costas, na Plaza d'España, núm. 3, d'Uviéu, o na Oficina Técnica Municipal del Conceyu de Carreño, na cai Santolaya. Esti proyectu contempla un presupuestu base de llicitación que xube a 196.259,96 € . Esti presupuestu contempla les baltaderes, reposición de servicios afectaos, urbanización de la redolada, recuperación ambiental y xestión de borrafes. Pudiendo presentase na mesma Demarcación de Costas n'Asturies y/o nel rexistru del Conceyu de Carreño, les reclamaciones y/o suxerencies qu'envaloren oportunes sobro'l proyectu impulsáu por Demarcación de Costas.

Efectivamente l'inmueble nun s'atopa dientro del catálogu urbanísticu de Carreño y sospriende que casi diez años dempués sía Foro quien pregunte'l porqué. La diputada de Foro conoció perfectamente'l procedimientu d'ellaboración del mesmu y sicasí, naquel momentu, nel que salió a esposición pública'l catálogu urbanísticu (13 de Mayu de 2010) nun se realizó nengún allegamientu a la propuesta del catálogu mientres el plazu de la información pública. Procesu d'Información que s'amplió y que duró trés meses y mediu nos que se recoyeron allegamientos al mesmu. Nengún sobro esti edificiu. Va tener qu'esplicanos la que foi conceyala en Carreño, a que se debe esi repentín interés que-y vien agora sobro esta edificación” - concluyó Gabriel Rodríguez.