El consistoriu celebra coles escueles rurales el día de la poesía

Esti llunes, día 19 de marzu, l'alumnáu de los Centros Escolares de la zona rural: Quimarán- El Valle y Llorgozana visitó'l Consistoriu de Carreño.

21 neños y neñes allegaron a la cita cola Alcaldesa y el gobiernu local en compañía de les sos respectives profesores, Mirta Morán Martínez  y Lorena Piquero Pérez (Quimarán- El Valle) y el profesor Santiago José García Gutiérrez (Llogrezana).

A les diez de la mañana nel autobús municipal llegaron a Candás pa visitar dalgunos de los servicios municipales. Visitaron primero'l serviciu d'obres, onde-yos recibió'l conceyal d'obres, Simi Velasco, darréu la Oficina Técnica Municipal onde-yos atendió'l conceyal d'urbanismu, Gabriel Rodríguez, de siguío visitaron les dependencies de la Policía Local y sobro les 12 hores llegaron al edificiu de la Casa Consistorial. Equí la rexidora esplicó-yos les distintes funcionalidades de los servicios, como'l rexistru d'entrada y salíes, etc. Los neños y les neñes solicitaron por rexistru una serie de meyores pa la so escuela.

En cada serviciu municipal bisbisaron poemes al escuchu del personal municipal. El Haiku ye un tipu de poesía xaponesa. Consiste nun poema curtiu de 17 “mores” formáu, según la norma, por trés versos de cinco, siete y cinco mores respectivamente. Con tou, nun se trata por completu d'una métrica fixa. Comúnmente sustitúyense les mores por sílabes cuando se compon n'otres llingües. Originalmente la esencia del kaiku ye “cortar” por aciu la conexón de dos idees o imaxes separaes por un Kireji (pronunciáu n'español keryi), que ye'l ´termino “cortante” o separador. La poética del haiku xeneralmente básase nel plasmu y l'emoción que produz nel poeta la contemplación de la naturaleza. Siguiendo'l réxime tradicional xaponés, la composición suel contener dalguna referencia directa o indireuta a la estación del añu, por aciu l'usu d'un kigo o palabra que remembra les estaciones. Los saijiki son llistes estenses de palabres kigo en xaponés, que'l poeta puede utilizar. Nesta visita escolar neños y neñes recitaron un poemariu completu de Haikus de la poetisa Valenciana Mar Benegas (26 poemes) y otru poema d'un Haiku de la maestra asturiana Noemí González.

Los haikus de les escueles rurales tendiéronse con pinces nel tendal que s'habilitó na plaza del Conceyu a partir de les 12:15 h. Ellí van permanecer tendíos con pinces de madera  hasta'l 21 de Marzu, Día Mundial de la Poesía, propuestu en 1999 pola Unesco, que se celebra cada 21 de marzu (equinocciu de  primavera, nel Hemisferiu Septentrional) col propósitu de consagrar la palabra esencial y la reflexón del nuesu tiempu. 

Darréu, nel Salón de Plenos Municipal l'Alcaldesa, acompañada del Secretariu, ya integrantes del gobiernu local esplicaron cómo se xestionen los distintos servicios   municipales en Carreño  y les distintes xestiones que se faen  dende'l Conceyu. 

Pa rematar la visita tuvieron la oportunidá de caltener un alcuentru cola Poetisa y Presidenta de l'Asociación d'Escritores d'Asturies, María Esther García López .La cuál donó llibros a les dos Escueles y recitó con ellos y elles dellos Haikus de la so ellaboración.

Los neños y les neñes recibieron un llibru de Haikus n'asturianu “Deva flor de Primavera”, obra de María Esther, la cuál dexó desinteresadamente los derechos d'autora al Conceyu de Carreño pa la so reedición.