Inauguración d'esposición fotográfica y teatru n'Albandi

La esposición monográfica “Carreño y Les sos Xentes” llega a la parroquia d'Albandi. Esti sábadu, 21 d'abril, el Centru d'Iniciativa Rural va acoyer l'amuesa fotográfica dedicada a esta parroquia.
L'Asociación Cultural “Candás Marinero” en collaboración col Conceyu de Carreño, foi arrexuntando instantánees, de los vecinos y les vecines, poles parroquies del Conceyu, llevando a cabu un trabayosu procesu de digitalización y arquivu de les fotografíes antigües vencíes desinteresadamente pol vecinderu.

Gracies a la collaboración del vecinderu pudiéronse recuperar unes trescientes instantánees, de les que sesenta van poder esfrutase na amuesa. Al traviés d'elles, vamos poder comprobar los cambeos producíos a lo llargo del sieglu XX na zona rural. Vamos Ver los cambeos esperimentaos nos oficios tradicionales, la indumentaria, la forma d'ocupar el so tiempu d'ociu o les celebraciones familiares, por casu” señaló Cecilia Tascón -Concejala de Cultura.

La esposición de Albandi consta de 60 fotografíes impreses en cartón pluma, distribuyíes en 15 paneles nes que se repasa la hestoria de Albandi, de les sos xentes nel sieglu XX.

Les families de la parroquia que collaboraron cola aportación de fotografíes fueron trelce, sumando un total de 267 imaxes arrexuntaes. De toes elles y como vien siendo costume escoyimos 60, atendiendo a una serie de criterios como ye que toles families qu'apurrieren material atópense representaes; escoyendo les que dispongan d'una meyor resolvimientu y sían más representatives de la parroquia; y les más antigües y que nelles apaezan más d'una persona” comentó Tito Aramendi-Presidente de “Candás Marinero”

“Atendiendo a estos criterios la fotografía más antigua que se va esponer na amuesa ye de la Familia de José Antonio Pérez Lazcano, que inmortalizó una instantánea de la Primer Comunión nel añu 1947, na qu'apaecen el párrocu D. Rosendo Mazuelas, y los molacinos Alvarín de Segis y José Antonio Molín, finaos bien mozos” prosiguió Aramendi.

Tres la inauguración, que va tener llugar el sábadu 21 a les 19 hores, el grupu de teatru “Carbayín” va representar, dientro de la XIII Ronda de Teatru per Carreño, la obra de teatru costumista “Yo, tu y el vecín” y José Antonio González “Cantu la vara” va allantanos cola so voz y el Cantar Asturianu.

La esposición podrá visitase dende'l mesmu día de la inauguración, 21 d'abril hasta'l 2 de mayu, nel siguiente horariu, de martes a domingu de 18 a 21 hores.

Carreño y Les sos Xentes, ye más qu'una esposición de semeyes antigües, ye la hestoria del nuesu Conceyu a lo llargo del últimu sieglu. Son 12 esposiciones, una por caúna de les parroquies que van tener el so llazu d'unión na amuesa final na Antigua Fábrica d'Ortiz en Candás onde van tar presentes les 12 esposiciones, les 12 parroquies”- concluyó Tascón.