Carreño súmase al día internacional de les enfermedaes de sensibilización central

El pasáu sábadu, 12 de mayu, celebróse'l Día Internacional de les Enfermedaes de Sensibilización Central (Fibromialgia, síndrome de fatiga crónica/EM, sensibilización química mútilple). Un día nel que s'intenta visibilizar y sensibilizar a la población cola problemática de les persones que carecen esta enfermedá y de los familiares que s'atopen al so llau.

El Conceyu de Carreño nel marcu d'esta celebración quixo sumase, a esti día, amosando'l so sofitu a esti colectivu cola proyección de la película documental UNREST, al traviés del pidimientu realizáu por una vecina del Conceyu.

A la presentación de la proyección, que va ser estrenu absolutu n'Asturies, tuvo llugar na mañana de d'esti miércoles 16 de mayu nel Salón de Plenos, asistieron la promotora de la iniciativa Inma Serrano vecina de Candás; Blanca Blanco Álvarez en representación de Asessca (Asociación d'enfermos de síndrome de sensibilización central d'Asturies) y Cecilia Tascón, Conceyala de Cultura y Bienestar Social.

“Unrest” ye un documental empobináu y producíu por Jennifer Brea. El filme trata la hestoria de como Jennifer y el so home, col que s'acaba de casar, enfrenten una dura enfermedá qu'impacta nella xusto antes de casase.

Ye una película social y de concienciación, una hestoria real, la hestoria de millones de persones enfermes, dalgunes de les cuales son vecinos o vecines del nuesu conceyu, que nos rellata la vida, en primer persona de la so directora. Y la so convivencia cola dura realidá del Síndrome de Fatiga Crónica. Una enfermedá na que los recursos pa la so investigación son escasos y nos que los pacientes tienen que treslladase a otres provincies como Barcelona o Madrid, asumiendo los costos, pa poder ser trataos por especialistes”– comentó Cecilia Tascón-Conceyala de Cultura-.

Con iniciatives como esta pretendemos visibilizar y dar a conocer la problemática d'esti colectivu. A la proyección del filme va tener llugar la celebración de una charra-coloquiu cola participación de Asseca lo mesmo que de profesionales de la medicina. Amás vamos sumanos  a la campaña “Millones d'Ausentes” cola realización de l'actividá na que les persones participantes dexen nes places pares de zapatos con mensaxes realizaos polos enfermos y enfermes” señaló Tascón.

Ente los premios que recibió'l documental ta'l Premiu al Meyor Guión nel festival de Cine Independiente de Sundace y foi una de les 15 finalistes nos Premios Oscar a la Meyor Película Documental.

El filme va ser proyectáu nel mes de setiembre nel Teatru Prendes de Candás. Al igual que la Conferencia y les actividaes.